My work is a research around the notions of perception, knowledge and imagination : what one sees, what one thinks, what one wants to believe.
What is the influence of history and of education on our understanding of an object, an art piece, a landscape, space, time?
I’m interested in the frame which determines how we look at things that surrounds us. How does this frame develop?
Is it unconscious or intentional? Are there possibilities to hack this frame?

The starting point of my work is happening out of the studio, it is inspired by sharp reality studies, social
exchanges and structured by drawings and writings.
I study the process of visual-, aesthetic- and semiotic perception ; I examine the interpreted, the remembered and the narrated world.
Each project is an open research and remains as such.

My creation process consists on obtaining a contextual knowledge and reflexions on a chosen situation until the elaboration of a new shape. A multifaceted and conceptual practice using poetry, play and humour as implicit tools.
All the issues of my work are based on highlighting the poetry contained in the within differences of
interpretations and on the impossibility to represent them.

A wide research field which spreads from the everyday life approach till the understanding of the art.
I exploit the gap between what is there, what is expressed and what is understood. A void in which, for
every person, the imagination is present and can be amplified.
Art as a witness of this research.




Mon travail est une recherche autour des notions de perception, de connaissance et d’imagination : ce que l’on voit, ce que l’on croit, ce que l’on veut bien croire.

Quelle est l’influence de notre éducation, de notre histoire sur notre compréhension d’un objet, d’une oeuvre d’art, d’un discours, d'un paysage, de l’espace, du temps?

Comment se développe le choix, inconscient ou délibéré, de poser un certain regard sur les choses?

Le point de départ de mon travail repose sur de minutieuses études du réel, hors de l’atelier, structurées par des échanges sociaux, des dessin, de l’écrit.
J’étudie les processus de la perception visuelle, sémiotique et esthétique. J’examine le monde interprété, le monde remémoré, le monde raconté.

Chaque projet est une procédure de recherche ouverte et reste comme tel.
La procédure consiste en l’obtention d’une connaissance approfondie, d’une réflexion sur une situation choisie, jusqu’à l’élaboration d’une forme nouvelle.
Une pratique protéiforme, conceptuelle avec comme moyens sous-jacents le jeu, la légèreté, l’humour.

Tout l’enjeu de mon travail repose sur la mise en lumière de la poésie dont recèlent les différences d’interprétations et l’impossibilité de les représenter. Un vaste champ de recherche, qui s’étend de l’approche du quotidien jusqu’à la compréhension de l’art.

J’exploite cet intervalle : entre ce qui est là, ce qui est communiqué, ce qui est compris. Un intervalle ou l’imagination est présente chez chacun et peut-être amplifiée.

L’art comme témoin de ces recherches.

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